And 12 points goes to... SERBIA

Det blir vår kära Zeljko Joksimovic som ska representera vårt kära Serbien i ESC i år, och Zeki kan ju aldrig göra en besviken. Jag erkänner, det krävdes några lyssningar för att jag skulle ta in låten ordentligt men jag älskar den nu. Visst den är ingen Lane moje, och tyvärr tror jag inte vi lyckas vinna hela ESC med den MEN jag blir förvånad om vi inte placerar oss bland dom bästa för det borde vi utan problem kunna göra.
Jag ältar fortfarande att han inte vann 2004, det var så otroligt nära. 18 poäng skiljde har jag för mig. Så det hade varit grymt om han tog revansch nu, men det är för mycket att hoppas på. Jag hoppas dock på ett bra resultat för det är han värd med en sån vacker låt.
Jag läste nyss också att han ska sjunga den på serbiska vilket jag verkligen hoppades på, dels för att jag tycker att varje land borde sjunga på sitt egna språk och dels för att den inte lät alls lika bra på engelska.
Lyssna nu och njut :)

Zeljko Joksimovic- Nije ljubav stvar

Više sreće drugi put
Kažeš mi to tako lako
Vidim da nam ne ide
A još kako moglo je
I ako odeš ti, nešto tvoje, znaj,
tu će ostati..

Nije ljubav stvar,
da bih ti je vratio,
Gledaj, to sam samo ja,
Uvek sam te voleo
Nije ljubav stvar,
pa da ne znam šta ću s njom
Želim ti sve najbolje
Ova ljubav samo moj je
brodolom

Nije tvoja ljubav stvar,
da bih ti je vratio,
Gledaj, to sam samo ja,
Uvek sam te voleo
Nije moja ljubav stvar,
pa da ne znam šta ću s njom
Želim ti sve najbolje,
To moj je brodolom

Idi, samo, samo, idi, tamo
Leti, pevaj, srce drugome daj,
Al' znaj da zbogom nije kraj
Nije moja ljubav stvar,
pa da ne znam šta ću s njom
Želim ti sve najbolje
Ova ljubav samo moj je
brodolom


Kommentarer
Postat av: neli

jag är helt förälskad i den låten men tror tyvärr inte vi kommer vinna =( loreen är fan för farlig, men jag tror vi kommer sluta 2a eller 3a iaf!!

haha söt du är! man kan ju inte veta vem alla är eller hur? han var med i melodifestivalen med den här låten förra året:



http://www.youtube.com/watch?v=ZhiyK76j1kA

daniel karlsson heter han egentligen och var med i idol för några år sedan =)

2012-03-18 @ 17:21:11
URL: http://iamsofashion.blogg.se/
Postat av: vladica

fattar inte hur han inte kunde vinna med Lane Moje..najlijepsa pjesma na svijetu! :D

2012-03-18 @ 23:15:29
URL: http://vladicas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0